poniedziałek, 5 grudnia 2016

"Grób pobielany" - zapowiedź kolejnej gry.

Cześć,
Wiem, że moje notki nie interesują absolutnie nikogo i nikt za nimi nie tęskni, tym niemniej tak dla porządku, chciałem wyjaśnić czemu ostatnio publikuję je rzadziej. Nie, nie dlatego, że (prawie) nikt ich nie czyta (bo tak było zawsze), ale dlatego, że mam trochę innych rzeczy do roboty. Raz, mam ostatnio w pracy większy nawał zadań, niż zazwyczaj, dwa tworzę kolejną grę paragrafową. Tym razem z nieco większym naciskiem na "grę". Udało mi się jako tako ogarnąć program Twine, który pozwala tworzyć tekstówki z dodatkiem takich elementów jak chociażby zmienne, co takiemu informatycznemu debilowi jak ja pozwoli zwiększyć poziom interaktywności moich paragrafówek.
Dlatego też moja kolejna gra będzie zawierała:
- możliwość wyboru jednej z czterech postaci, przy czym wybór będzie wpływał zarówno na cechy bohatera, jak i na fabułę,
- możliwość rozwoju cech postaci i zdobywania nowego ekwipunku, co z kolei będzie miało wpływ na sukces, bądź porażkę przy wykonywaniu określonych zadań,
- bardziej otwarty świat - gracz będzie miał możliwość swobodniejszego przemieszczania się pomiędzy lokacjami i decydowania o kolejności wykonywania zadań, a wybory podejmowane przez gracza będą miały wpływ na wydarzenia, które zajdą na późniejszym etapie gry,
- samoaktualizującą się kartę postaci i możliwość zapisu gry.

Nie brzmi to zbyt imponująco, prawda? To są elementy, które oferuje pierwszy lepszy cRPG. Tyle, że do tego momentu nie były one obecne w moich grach, które były typowymi, czystymi paragrafówkami, bez żadnej mechaniki. Będzie to mój największy wytwór. Więc może jest to mikroskopijny krok dla ludzkości, ale wielki krok dla Gedeona ;)

Dodam, że gra będzie osadzona w tym samym świecie, co "Wielka Wojna Sukcesyjna" i "Sprawy rodzinne". Roboczy tytuł brzmi "Grób pobielany". Rozgrywka toczyć się będzie na terenie Ligi Wolnych Miast, kupieckiej republiki, która została wspomniana w "Wielkiej Wojnie Sukcesyjnej". Liga zdaje się być najnowocześniejszym państwem świata - pacyfistycznym, wielokulturowym, rozwiniętym gospodarczo krajem, będącym bastionem "oświecenia i postępu" w świecie zdominowanym przez wojny i fanatyzm. Jak łatwo się domyślić, kluczowy jest zwrot "zdaje się".
W tej chwili stworzyłem szkielet gry - tworzenie postaci i podstawy mechaniki, a także zacząłem tworzyć pierwsze lokacje i zadania. Zapewne całość ukończę niezbyt prędko, ze względu na brak czasu i fakt, że tradycyjnie wszystko robię sam (choć - znowu tradycyjnie - na etapie końcowym poproszę kilka osób o pomoc przy testowaniu i korekcie). Gdyby kogokolwiek to zainteresowało (hahaha, żart!) za jakiś czas mógłbym wrzucić demo.

2 komentarze:

  1. Brzmi bardzo interesująco! Wrzuć demo, jeśli tylko nie utonę w nawale obowiązków (generalnie do lutego mam ich straszny nawał, potem powinno być nieco luźniej) to chętnie dam jakiś feedback :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze Cię znowu widzieć! Ja pewnie będę miał luźniej od drugiej połowy grudnia, więc mam nadzieję, że się uda to demo wyskrobać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń